Gili air part 2 ☀️❤️

11 oktober 2017 - Gili Air, Indonesië

10-10-2017

Vandaag de 2de dag bij bengadang backpackers hostel. De sfeer hier vraagt erom om helemaal niks uit te voeren en alleen maar te genieten. Hele dagen aan het zwembad of strand te liggen, rondjes rond het eiland, lekker van eten en drinken genieten en vooral: in de schaduw blijven. Het is gemiddeld 40 graden overdag en echt niet te houden om daar veel in te doen.

Ik heb een fiets gehuurd bij sicili beachhouse en fiets daarop lekker rond het eiland. Gili air heeft een doorsnede van 1,5 km dus dat is niet heel groot. Maar het is een enorm paradijs! Aan de stranden zitten de leuke tentjes en winkels en als je meer de binnenwegen op gaat kom je toch meer de oude huisjes, vervallen plekjes, weilandjes en veel afval tegen. Op de fiets is het lekker te doen, je moet alleen wel steeds zigzaggen over de wegen door de diepe gaten in het zand of asfalt en het uitwijken voor ze concidi (paard en wagen).

De WiFi in het hostel is echt ellende en ik dacht eerst dat ik het niet nodig zou hebben maar ik heb dan toch maar een simkaart gekocht. Echt belachelijk in vergelijking met wat we in Nederland betalen; gewoon €7,50 voor 16gb internet en het is razandsnel!

Omdat mijn schouders toch nog een beetje branden plof ik weer in een zitzak in de chill-lounge en zoek de schaduw op. Ik probeer het nieuwe boek van Jojo moyes te lezen maar ik val al vrij snel in slaap 🙈 Al de vermoeidheid van de afgelopen tijd en dagen komt er nu uit en ik geef er gewoon ongegeneerd aan toe. Als ik weer wakker wordt is de hele lounge gevuld en iedereen is weer terug van zijn dagje uit. We kletsen er flink op los of staren gewoon met z’n allen over het terrein wat iedereen uitvoert.

Rond een uurtje of 19:00 vindt ik het tijd om lekker te gaan eten. Ik kies een lekker BBQ restaurant uit aan het strand en zie onder het genot van mijn cocktail Cosmopolitan het laatste stukje zon neervallen op de horizon. Ik geniet van een heerlijke burger met champignons, uien en blauwe kaas 😍 (mega rare combi maar zo onwijs lekker!)

Als ik opnieuw weer in het hostel kom is iedereen lekker spelletjes aan het doen of iets sportiefs proberen uit te voeren, ik voeg me bij wat Nederlanders en we hebben de grootste lol. Rond 21:30 uur lever ik mijn was in bij de bar voor de laundry service want na zoveel dagen zijn mijn outfits bijna allemaal op.

Ik neem een douche onder de sterrenhemel en klim op m’n bed. Ik probeer nog wat te lezen, maar het blijft bij proberen want 2 uur later wordt ik door mijn onderbuurvrouw wakker gemaakt dat ik misschien effe goed moet gaan liggen anders krijg ik nekklachten 😂😂

Welterusten lieve lezers! Again Thx voor de leuke en lieve berichtjes😘😘

11-10-2017

Goedemorgen zonnestraaltjes, de dag is weer begonnen! Nick, van harte gefeliciteerd met je verjaardag 😘 op dat al je dromen mogen uitkomen! Ik drink er 1 op jou vandaag

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen tot 09:30 uur en wat gegoogeld voor een volgende bestemming. Ik denk zo maar dat ik iets langer op Gili blijf en toch hier ga duiken. Mijn bedoeling was om de 13e naar Nusa Lembongan te gaan (dat ga ik nog steeds) maar de stroming is daar zwaar onderwater en dat ga ik met open water niet aankunnen. Hier op Gili is het relaxt en is de onderwaterwereld prachtig als ik alle verhalen mag geloven.

Na een ochtenddouche wandel ik heerlijk langs het strand en struin neer bij een restaurant om daar te ontbijten. Het uitzicht over het water en de kleine bootjes is zo onwijs gaaf; je voelt je thuis in paradijs!

Het wordt steeds warmer en warmer en in de volle zon is het niet te doen. Ik plons in het zwembad en daar dobberen van die heerlijke water kussens in. Ik eigen mij er eentje toe en half in het water half op een kussen vertoef ik de middag totdat de schaduw eindelijk op te zoeken is.

Voor ik ga eten loop ik naar een Spa-salon aan het strand en vind het tijd om lekker van een manicure en pedicure te genieten. Jaqueline Mol, mijn voeten voelen prima. Maar mijn nagellak is ellende🙈 een fris fel roze kleurtje op handen en voeten rijker loop ik richting Warung Sunny waar ik de eerste avond ook gegeten heb. Jammie Jammie wat is dat Indonesische eten lekker zeg!

Terug op het hostel is het zwembad gevuld met extra chloor (grote schoonmaak) en kunnen we dus niet meer zwemmen. Ik eigen weer een zitzak toe en stippel toch voor mezelf nogmaals maar eens uit wat ik nog ga doen de komende dagen.. Het is hier hoogste tijd voor THE SPECIAL MUSHROOM.. maar ik voel me er toch niet prettig bij en kijk hoe iedereen om me heen kneiter stoned wordt en lach me kapot 🤣

Het is ondertussen tijd voor bed, morgen plannen concreet maken en; 🤔🤔 Niks doen 🤣 See you soon 😘😘

1. Oompie:
    11 oktober 2017
    Hoi San. Ik wil al je foto's zien als je terug bent. Lekker onder water plonzen daar en genieten van alleen je eigen ademhaling en al het mooie om je heen natuurlijk. Duiken met stroming is leuk als je een stromingsduik doet. Dan laat je je lekker meevoeren op de stroming. Is ook leuk hoor. Geniet lekker daar.
  2. Jacolien:
    11 oktober 2017
    Haha ik moet overkomen denk ik voor jou pedicure behandeling met nail art. San ik geniet van je stukjes en huue r masr een bioscoop als je terug bent want ieder wil mee genieten met jou fotos. Veel plezier verder
  3. Jannie:
    11 oktober 2017
    Kijk dat is de san die ik ken. Lijkt een beetje op haar oom alles tot in de puntjes uitzoeken voordat je iets gaat doen of kopen😜Slim hoor . Lekker relaxen hoort erbij meid geniet ervan do your thing. Duiken is daar volgens mij overal mooi dus maakt niet uit waar je het doet als je het maar doet toch!jij bepaalt en doet je eigen ding altijd al gedaan . Jammer dat we je niet kunnen zien mushroomen had het graag gezien . Wij willen ook wel lachen😂 Welterusten voor nu en we wachten vol spanning op het volgende verhaal en op de foto's die volgen. Love you💝💋💋
  4. Ageeth:
    12 oktober 2017
    Mooie avonturen..heb je je hele leven profijt van..xxx
  5. Oma en opa Engels:
    13 oktober 2017
    Sandra wat een mooi verhaal we genieten er elke keer van rust nu maar een beetje uit in het paradijs en veel succes met het duiken 😅😄😍😍😘😘☺☺
  6. Oma en opa Engels:
    13 oktober 2017
    Dan komen onze berichten wel bij je op de side?