Wat is het leven mooi als je er de juiste invulling aan geeft 😘🐠❤️

17 oktober 2017 - Canggu, Indonesië

16-10-2017

Wooooow wat is het leven toch mooi als je er de juiste invulling aan geeft (dit is een zinnetje wat ik ooit bij perry’s heb geleerd). Maar wat is het toch mooi allemaal, ik geniet nog steeds met volle teugen en zo ook vandaag staat de zon weer brandend aan de horizon en maak ik mij op voor een nieuwe dag.

Vandaag op de planning; snorkelen en scooter touren haha. We beginnen de dag met een banaan pannenkoek, verse jus d’orange en een fruitsalade. Daarna maak ik mij snel klaar want ik zal worden opgehaald om naar de haven te gaan en met ceningan underwater adventures langs 3 spots gaan om de onderwaterwereld weer te bekijken.

Oh God, scooter rijden vindt ik tof. Maar achter op een motor de berg af achterop bij een jongen nog kleiner dan mij.. ik knijp hem effe maar kom toch veilig aan 🙈

Om 09:00 uur zitten we op de boot gevuld met mensen uit Guala lumpur en Australië. Allemaal nog nooit gesnorkeld of gedoken en er gaat een wereld voor ze open 😂

Spot 1: underwater buddha, we meren aan aan een ponton en kunnen daar ons gereed maken om in het water te plonzen. Vlak naast het ponton staan 9 buddha beelden onder water (op ongeveer 3 meter diepte). We zijn ondertussen niet meer de enige die het willen bekijken maar we wachten netjes op onze beurt om op de foto te gaan of goeie video’s te schieten. Zoals beloofd mam; ik heb een selfie 🤣

Spot 2: mantra bay; de naam zegt het al. De plek om mantra’s onder water te kunnen zien. We varen over zee (die overigens best ruw is) en varen tussen 2 kliffen. Ik en 1 van de Australiëse dames maken ons gereed en liggen zo in het water. Ook hier is het water erg ruw en de stroming is Pretty hard... het is zwemmen tegen de stroming in maar de onderwaterwereld is het uitputten helemaal waar. Door het ruwe water is het vandaag iets minder mantra’s maar ik mag er toch 2 spotten en filmen. Wat een gave beesten joh en wat zijn ze groot 🐠 (1,60 m gemiddeld)

Spot 3: crystal bay, helaas mijn gopro stopt ermee vanwege lege batterij. Maar opzich kan ik het ook gewoon prima navertellen. Onderwater zijn verschillende koralen in alle grotes en kleuren te zien en deze zijn omringd met 100 soorten vis ook die in alles grotes en kleuren! 🐟🐟

Rond 12:00 uur wordt ik weer terug afgezet achterop de motor bij mijn hotel. Ik neem een snelle douche en wil weer lekker op mijn scooter scheuren. Er zijn nog een aantal plekken die ik wil zien en ik wil heel graag terug naar devil’s tear. Alle stranden zijn prachtig hoor maar ze lijken zo op elkaar. Geef mij maar blue lagoon of cliff jump; plekken waar je de zee ruw te keer ziet gaan en waar je kan genieten van de gekke toeristen en de prachtige omgeving!

Mijn favoriet van deze eilanden is; devil’s tear. Een gebied waar je op 4 plekken kan genieten van 11m hoge golven als ze tegen de rotsen op slaan en de rust om je heen omdat er stukken zijn waar niemand komt. Ik heb er stiekem wel 3 uur gezeten en genoten van alles. Ik beslis ook dat ik daar de zonsondergang van vandaag wil bewonderen. Wat een goeie keuze want hij is echt mega vet en ik heb hem op camera hahaha😍😍

Ik rijdt na dit mooie moment alweer in het donker terug langs de kust en kies een leuk tentje uit om lekker avond te eten. Ik ga alleen aan tafel maar 10’min later zit mijn tafel helemaal vol en heb ik 6 mensen leren kennen die allemaal alleen reizen. We drinken mocktails en wisselen onze verhalen uit, geweldig om iedereen aan te horen!

De afgelopen weken alleen reizen waren heerlijk, ik heb ultiem genoten en mijzelf weer helemaal opgeladen. Vele van jullie weten dat het een heftige tijd is geweest afgelopen maanden/jaar en ik heb het allemaal een plekje kunnen geven ondertussen. Ik ben mezelf ook wel eens tegen gekomen omdat ik weer wilde gaan plannen en organiseren maar het gewoon effe moest laten en aankijken maar ik neem de eigenschap zeker weer mee naar NL. Ik heb ook zoveel mensen leren kennen en toegevoegd op sociaal media omdat we graag contact willen houden. Ik dacht altijd dat contact leggen niet zo mijn ding was maar ik moet meer uit mijn comfortzone komen en dan gaat het me prima af!

Als ik terugkom in het hotel is het helemaal leeg en de enige andere gast die verblijft is ook nog op pad. Ik pak mijn Backpack alvast maar in, schrijf in mijn dagboek en bekijk nog maar eens mijn lijstje wat ik de komende dagen nog wil doen. (Het lijstje is 90% afgestreept, maar er zijn nog paar kleine dingen die ik wil doen of zien.)

Morgen om 14:30 uur wordt ik weer afgezet bij de haven en zal ik naar pandang bay gaan en vanuit daar terug naar Canggu. Het aftellen voor mijn retour naar Nederland is begonnen😢

17-10-2017

Zo hé, uitslapen kan ik ook nog steeds 😜 om 11:00 uur ontwaak ik eens en mag ik gelukkig nog aanschuiven voor ontbijt (normaal tot 10:00). Vandaag wordt er naast doorreizen niet heel veel gedaan. Ik pak op mijn dooie akkertje alles in en maak mezelf klaar voor vertrek.

Om 14:30 uur brengt ketut (eigenaar) mij weer naar de haven en wacht ik daar op de boot. Hahahahahaha het zal ook eens gaan zoals het hoort; ik hoor officieel naar pandang bay te reizen maar die boot ging vanmorgen. De enige bestemming nu nog is Sangeran. Het is geen probleem om met mijn huidige ticket die oversteek te maken en ik neem het zoals het is. Ik ontmoet; Vera en Dawn, 2 meiden hit Nederland ook op doorreis vandaag. We worden gedropt op een Peton met de mededeling; big boat is coming here.. jaja, 2,5 uur later dan aangegeven ja.. we wachten midden op het water gewoon totdatvde Balinezen het tijd vinden joh! Ik heb niks beters te doen 🤣

Als we dan eindelijk aan boort zitten zijn we binnen 45min weer aan land en ne moet het ze wel meegeven ze denken wel om hun gasten als ze een fout maken;  want er staat een taxi voor me klaar om me naar Canggu te brengen.

De klok slaat 19:00 uur en ik ben eindelijk op mijn bestemming. Hmmmm... dit hostel valt enorm tegen en ik ben blij dat ik maar 2 nachten heb geboekt. Het personeel spreekt geen engels, de kamers zijn vies en klein. De wastafel lekt water door de hele kamer, de douche is koud en er is geen douchegordijn of deur (moet ik nog effe doorgaan?) maar hé SANDRA HEEFT HET ONDERSTE BED 😉

Het hostel is op 2 gasten na helemaal leeg en denk dat dat ook al wel iets zegt. Maargoed, ik maak er wel wat van maar ben blij dat ik maar 2 nachten blijf. Ik pak m’n spullen uit en ga lekker op pad om te eten. Vanavond ordinaire en lekkere pizza’s bij CRUSTO down the street. Daar ontmoet ik Shannon en Liv (Canada) en de avond kan ik gezellig afsluiten.

Ik zit nu in het hostel in een rruimte van 2x2 om gebruik te maken van de WiFi en ga zo lekker de de avond afsluiten. Ik hoop dat ik jullie weer mag vermaken met mijn verhalen en zal de laatste dagen nog optimaal genieten, en zeker schrijven 😉

Mis jullie en dikke kussen 😘

1. Jannie:
    17 oktober 2017
    Jehh daar was ze weer eindelijk weer heerlijk leesvoer. Wacht met smart je selfie af san ben reuze benieuwd. Geniet er nog effe van deze 2 nachten kom je ook wel door😜😂
  2. Oma Hierden:
    17 oktober 2017
    Het was weer spanend fijn weer wat van je te horen geniet nog maar lekker pas goed op je zelf
  3. Tineke:
    17 oktober 2017
    wat weer een spannend verhaal san, je gaat als meisje heen en komt als zelfstandige jonge vrouw terug,geweldig. geniet er nog even van, xxxxx
  4. Oma Hierden:
    17 oktober 2017
    ja wij krijgen een nieuwe SANDRA terug
  5. Fred:
    17 oktober 2017
    Hé San, goed verwoord. Alsof ik er zelf ben geweest. Als je alle verslagen bundeld dan heb je de perfecte reisgids. Blijf genieten
  6. Oma en opa Engels:
    18 oktober 2017
    San wat weer een prachtig verhaal je beleeft wel veel en met de kleine dingen die niet goed gaan ga je heel goed om klasse meid we hebben weer genoten nog veel plezier in Bali xxxxxxxxxxc😄😄😍😍☺☺😘😘
  7. Nick:
    18 oktober 2017
    Super leuk dat je zo veel aan het genieten bent san ❤️ Ik hoop daf het de andere dagen ook nog zo leuk is. Tot de volgende blog 💋
  8. Ageeth:
    20 oktober 2017
    Dit nemen ze je nooit meer af..je kuny wel schrijvster worden..zo mooi kun je schrijven..
    Dikke kus..xxx