Turtle heaven 🐢🐢❤️

13 oktober 2017 - Gili Air, Indonesië

12-10-2017

Dag 3 op Gili air. Het verhaal wordt nu een beetje saai want ik doe opnieuw vrij weinig haha!

Ik slaap uit en als de hele dorm dan eindelijk wakker is maken we ons gereed en gaan met z’n allen lekker voor ontbijt bij Pandan Beach. Het is vandaag lekker winderig dus ik neem vandaag lekker weer een fiets en ga nogmaals eens het eiland verkennen, kijken of ik nog eens wat nieuws kan ontdekken (vast wel 😏)

Het is op dit eiland iets meer moslim, opzich aan de bevolking niet echt te merken. Maar 4 keer dag het gebed vanuit de moskee daar kan je niet meer om heen. Ik voel me niet geroepen om hem te bezoeken (hij staat ook in de steigers) maar ik weet hem wel te vinden.

Ik doe nog eens pootje baden en eigenlijk is het letterlijk in een warm bad stappen. Het water is net zo warm als de lucht; gemiddeld 29 graden.

Omdat ik weer peentjes zweet denk ik maar dat ik een plons in het zwembad ga nemen. Ik val heerlijk in een dutje op een zwembadkussen 😇😴

Na mijn powernap neem ik een lekkere douche en loop richting het strand om daar een geweldige zonsondergang te zien. Werkelijk het hele strand loopt vol met toeristen en de meest grote camera’s en gopro statieven. Als de zon eenmaal onder is om 18:10 uur wordt het gauw snel pikkedonker.

Bij Blue marlin (duikcentrum) vraag ik om info over een duik en vrij snel boek ik die voor morgenmiddag als we baar turtle heaven gaan. Daarna boek ik nog een nachtje bij in het hostel en zoek ik lekker de groep op om heerlijk te kletsen en spelletjes te spelen.

Om 22:30 uur klim ik mijn stapelbed weer in en schrijf in mijn dagboek. Daarna lekker slapen!

Beetje zenuwachtig voor morgen sluit ik mijn oogjes toe.

13-10-2017

Nondekanonnen.... dronken Engelse mannen het zijn je ergste nachtmerrie, er slapen er 4 op mijn dorm en vanacht waren ze straal lam en letterlijk ALLEMAAL wel 6 keer over iets heen gedonderd of liggen kotsen😮😮 als ik uit bed wil stappen beginnen ze allemaal te zuchten en quiet te roepen; s’avonds een vent s’ochtends een vent. BAM BAM BAM 🤣🤣

Ik fiets na klaarmaken richting de haven en boek daar mijn transfer voor morgen richting Pandang bay, sanur en Nusa lembongan. Ik struin neer in een geweldig artistiek koffie tentje en trakteer mezelf op een lekkere brownie.

De zenuwen voor vanmiddag komen toch wel opzetten. Het is niet dat ik bang ben, want ik weet dat ik het gewoon kan. Maar het is hier wat stroming onderwater en dat heb ik nog nooit meegemaakt. Daarnaast zijn de omstandigheden hier een stuk beter dan in Nederland maar het blijft wennen!

Ik ben gisteren helemaal een hostel vergeten te boeken en via booking.com bekijk ik de mogelijkheden; ik heb wel wat luxe verdiend en omdat ik maar 3 nachten blijf neem ik die lekker op Nusa; the puket cenigan villas

Als ik die geboekt heb loop ik langzaam richting het strand om mijn materialen alvast klaar te maken en mijn buddy te leren kennen. Eerst is het alleen mij en hendra, maar als Victor (dui) zijn refresh course heeft afgerond sluit hij aan.

Om 14:15 uur lopen we bepakt en bezakt richting de eerste boot. Omdat het rif al dicht bij strand begint moeten we eindje wandelen en kunnen we niet direct op de grote boot stappen. Ik heb m’n bootje volgeladen met nieuwsgierige toeristen 🎼

Om 14:37 is het 1,2,3 achterover de boot af. Ik heb wat moeite met onderkomen maar met wat extra gewicht in mijn vest gaat het lekker en ben ik zo op de bodem. Langzaam aan dalen we af langs het koraal en de prachtig bekleedde onderwaterwereld.

Het is WER-KE-LIJK prachtig vanaf minuut 1. De zee is rijkelijk gevuld met de prachtigste vissen en zeedieren. De kleuren en verschillende koralen zijn echt tof. Ik ben denk ik letterlijk in turtle heaven terecht gekomen. Zelfs op 18 meter diepte is het 29 graden en als je daar dan ook nog tientallen schildpadden in verschillende grotes bij verbeeld dan heb je mijn zicht van vanmiddag. Ik heb letterlijk een selfie gemaakt met de schildpadden.

WoW WoW WoW WoW, zelfs nu ik dit schrijf hang ik nog een beetje in heaven. Het was zo enorm gaaf om te doen en het werkt echt verslavend want het liefst wil je direct nog een keer door naar een andere plek.

Na het verlaten van het water en terugkeren op basis loggen we de duik nog in onze logboeken en nemen we afscheid van onze divemaster.

Het is al gewoon bijna tijd om te eten en mijn kamergenootjes komen gezellig naar het strand. Onder het genot van een radler Bintang, lekker indonesche nasi goreng en de lucht die prachtig verandert van kleur maken we een einde van deze dag.

Het is tijd om mijn Backpack ik te pakken en mijn reis morgen voort te gaan zetten maar hoe dan ook ga ik ooit hier op deze plek nogmaals terugkeren! BELOOFD😉

Veel leesplezier lieve lezers en ik zie jullie op Nusa lembongan!

Heel veel lieve knuffels en kussen 😘😘

1. Tineke:
    13 oktober 2017
    wat een ontzettend mooi reisverhaal. en wat fijn dat je er zo ontzettend van geniet. heerlijk om te lezen.
  2. Oma en opa Engels:
    13 oktober 2017
    Sandra wat een prachtig verhaal je kunt het zo goed vertellen als we de ogen dicht doen zijn we dicht bij jou wat je allemaal doet klasse meid we houden van je 😍😍😍😘😘😎😎☺☺ Yvonne
  3. Oma en opa Engels:
    13 oktober 2017
    Sandra wat een mooi verslag van jou en wat zie je veel en nu dat duiken prachtig gewoon vermaak je maar lekker en geniet 😄😄😄😎😎😎😍😍
  4. Jannie:
    13 oktober 2017
    Heerlijk meid dat je het hebt gedaan waanzinnig. Kijk weer
    Een voor in de boeken. Op naar het volgende avontuur voor een paar dagen , ben benieuwd wat daar weer uitkomt.. we weten dat je goed kunt schrijven en het is heerlijk om het te lezen . Zit met smart te wachten op de volgende. Geniet nog maar volop voor je het weet is het weer voorbij. Love you💋
  5. Linda:
    Gaaf San al die verhalen!!! 🐢🌏
  6. Fred:
    13 oktober 2017
    He San, lekker bezig 👍ben benieuwd naar de foto's. Deze moeten nog mooier zijn dan je verslagen. Genieten meis.
  7. Belinda:
    13 oktober 2017
    Wat is het toch leuk ommje verhalen te lezen,en en wat is het daar mooi hè en niet vergeten in het noorden te gaan raften
  8. Oma Hierden:
    13 oktober 2017
    Zo San wij hebben weer van vehaal genoten en zijn nieuwschierig naar je fotos maar geniet noeg maar even want de weken vliegen om xxx veel plezier
  9. Cynthia:
    13 oktober 2017
    Heerlijk om jou verhalen te lezen.
    Wat geniet je ervan
    Wat knap dat je dit allemaal maar zo doet .
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Gr cynthia
  10. Everlien:
    13 oktober 2017
    Hoi meisje. Hoe i het nu?je verhalen zijn te gek. Weer ervaar ik het of dat ik met je mee op reis bent. Je kan het zo goed en mooi vertellen. Dit is een ervaring die je nooit meer vergeet. Ik ben echt geneigd om te zeggen ga de volgende keer met je mee. Als ik je blog lees denk ik steeds fit wil ik ook? Meisje blijf genieten😘
  11. Astrid:
    15 oktober 2017
    Dat klinkt heel iets anders dan duiken in de Grevelingen - ik wilde zeggen 'geniet ervan' maar dat doe je al, dat is wel duidelijk! ;-))