The puncak sunset villa’s Ceningan☀️☀️

15 oktober 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

14-10-2017

Het is weer vroeg op deze zaterdag, time to go naar de volgende bestemming. Ik heb gisteren al een transfer geboekt en loop langzaam bepakt en bezakt richting de haven. Daar plof ik neer in een heerlijk koffietentje en wacht tot ik mag boarden voor de boot

Nondekannonen  wat ben ik genaaid zeg, best wel wat geld neer gelegd voor deze transfer en het is één en al ellende. We vertrekken een uur later dan gepland, de communicatie is schijt.. en als ik in de boot stap ontdek ik dat je zelfs binnenin de boot zeik nat word. Ik heb tijdens de vaart continue het gevoel alsof de boot gaat zinken en er is nergens een emergency exit te vinden. Je kunt wel stellen dat ik me niet echt tof heb gevoeld de gehele vaart van 2,5 uur...

tot overmaat van ramp kan ik wel mijn zorgzame kant nog laten zien en help een Italiaanse vrouw van haar paniekaanval door haar te helpen om rustig te gaan ademhalen en haar triggerpoints te masseren (komen die lessen van school tot ergens goed van pas).

Als ik dan eindelijk in pandang bay aankom beslis ik om gewoon vanuit hier een nieuwe boot te huren naar lembongan in plaats van nog eerst in een bus te zitten. Ik wordt opgevangen door een bedrijf wat de hosteleigenaar op lembongan voor me heeft geregeld..

Okey.. en toen waren we 5 uur wachten verder en nog steeds niet vertrokken. Het loopt vandaag allemaal een beetje anders vanwege het weer en golven op zee en alle boten lopen vertraging op. Maar onze komt kiele kiele binnen en kan nog net voor de officiële zonsondergang vertrekken naar bestemming.

Mijn volgende bestemming is zoals ik al eens geschreven heb; Nusa Ceningan of te wel; klein aanhangsel van Nusa lembongan. Volgens alle info die ik gelezen heb een paradijs en heerlijke plek om je vakantie langzaam te gaan afsluiten! Per boot zijn we er 30 minuten later en deze vaart is wel heerlijk, zo heerlijk dat op het dijnen van de golven ik nog even een powernap pak 🤣

Langs de mangrove varen we met een iets kleiner bootje naar yellow bridge waar mijn transfer naar het hotel op me staat te wachten. Kutut, hoteleigenaar en top gozer! Hij heeft mij gisteren al geappt om me te vertellen dat hij me zal oppikken en me alles zal vertellen over het eiland en de must sees!

Ik ben nog geen 2 min aan land of hij heeft mijn Backpack al op zijn scooter gehesen en ik mag plaatsnemen achterop bij zijn staffmember. Het eiland is heel klein maar ooooooooh wat prachtig!! Het begint zachtjes te regenen maar binnen 5 minuten sta ik op een prachtige locatie met uitzicht op mushroom bay en krijg ik door de vrouw des huizes een heerlijke cocktail aangeboden. Het hotel (ja, ik heb voor wat luxe gekozen🙈) is nog maar een week open en ik ben de 5de gast. De kamers zijn echt super gaaf ingericht en als ik mijn bed uitstap morgenvroeg dan kijk ik over een heerlijk landschap uit.

Kutut verteld me wat er allemaal te doen is, wat de service inhoudt enz.. Het is ondertussen al 18:00 uur geweest en ik begin in te kakken. Na een heerlijke mie goreng, trek ik nog even mijn bikini aan en zwem in de heerlijke infinty pool. Boven het eiland langs vliegen de vliegtuigen af en aan naar de AirPort van Denpasar en dat is best wel een gaaf gezicht.

Vannacht om 03:50 (mijn tijd😂, 22:00 NL tijd) pleeg ik nog een telefoontje met Nick. Hij is zo onwijs benieuwd naar al mijn avonturen dat we effe gezellig kletsen! Ik zie je de 24ste kerel, veel plezier dit weekend 😘

De tijd vliegt echt voorbij, nog 8 dagen en mijn vliegtuig vliegt over dit eiland weer terug naar Nederlandse bodem😥 Welterusten nog een keer, tot morgen lieve lezers!!

15-10-2017

Rise and shine☀️ al is het zonnetje nog een beetje verstopt achter de wollken vandaag 🤔 We beginnen de dag met een heerlijk uitzicht, een frisse wind door de kamer en een lachend jongetje wat me wekt voor ontbijt.

Bij mijn verblijf zit een ontbijt inbegrepen en ik neem lekker plaats in de ruimte. Met lekkere ochtendmuziek op de achtergrond en een Indonesisch ontbijt achter de kiezen breekt de zon door.

Vandaag op de planning; SCOOTERTRIP! ik heb nog geen 1 keer mijzelf vervoert op dit eiland want het drukke verkeer in de steden is angstaanjagend en het worden rondgereden worden  is best wel prettig🙈 maar hier op het eiland is geen auto te vinden, zijn de wegen heerlijk smal en kun je niet verdwalen (daarbij helpt app maps.me mij ook heel fijn😂)

Het is een te gekke dag. Ik ben dan wel alleen maar ik scheur lekker langs alle must sees; dream beach, mushroom bay, mangrove, jungatbeach, sunset beach, secret beach en devils tear. De omgeving is echt een aanrader en per scooter is het helemaal top! Verdwalen is niet mogelijk want alle wegen leiden weer naar dezelfde plek. Het aantal Chinezen is trouwens wel ongekend.. maar ja die zijn we wel gewend 😂

Het hotel zit ondertussen vol en met z’n allen hangen we lekker in het zwembad en kletsen we met elkaar. Ik neem een douche en wil eigenlijk nog op mijn scooter een andere plek opzoeken om te eten maar zodra ik weg wil gaan komt het ineens met bakken uit de hemel en het ziet er niet echt naar uit dat het nog gaat stoppen. Met het hele gezelschap schuiven we aan in het kleine restaurantje en eten dan wel een hapje op locatie.

Pfff.... het blijft storten en ik kies er dan maar voor om wat YouTube filmpjes te kijken en vroeg te gaan slapen, morgen ga ik snorkelen en wil ik de scooter nogmaals meenemen om rond te scheuren, wie weet wat het eiland me nog meer voor leuks en moois kan laten zien!

Adoeke don dé lieve lezers 😘😘😘

1. Xandra van Steenis:
    15 oktober 2017
    Wat schrijf je toch leuk😀
    Het leest erg gemakkelijk, mijn complimenten . Geniet er maar van🙋
  2. Oma en opa Engels:
    17 oktober 2017
    Dan weer een prachtig verhaal we blijven genieten. Vermaak je maar fijn dit kunnen ze nooit meer afpakken vdikke kus van ons xxxxxx