Scootertour, bier en ultiem chillen #laatstedagen 🙈❤️😘

20 oktober 2017 - Canggu, Indonesië

18-10-2017

Good to be back in Canggu, het is hier echt chill en blij met mijn beslissing om mijn reis hier af te sluiten.. Iets minder blijf met het feit dat ik dit hostel geboekt heb voordat ik nog naar MOJO (hostel waar ik begon) ga..

Schimmel kruipt langs de wanden, douche is te smerig en heeft geen deur of gordijn, wc hangt vol spinnenwebben en de sfeer is echt creapy..

Tot overmaat van ramp ben ik vannacht ook nog ziek geworden en weet ik effe niet wat ik met mijzelf aan moet.. spugen, buikpijn, hoofdpijn en kan ik geen houding vinden waar ik me lekker in voel. Daarnaast regent het ook de gehele dag en het is een weggegooide dag maar ik besteedt hem door heen de dag series en YouTube te kijken.

Mijn Chinese kamergenoot is ook niet lekker en we hangen samen. Als er dan aan het einde van de dag nog wat Duitse jongens bij komen is het een gezellige boel en doen we spelletjes en kletsen over ieder zijn reis. Maken we d’r toch nog iets van!

Het is hier zo smerig dat ik mijn Backpack niet eens heb uitgepakt dus inpakken is niet nodig. Ik ga vroeg slapen en morgenvroeg lekker wandelen naar MOJO, daar heb ik echt zin in om nog leuke dingen te gaan doen en chillend mijn reis af te sluiten.

19-10-2017

Thankgod dat ik vannacht lekker heb geslapen en weer ben bijgetrokken. Ik stap om 0900 uur uit bed en ben in No-time klaar voor mijn wandeling!

Mojo ligt aan de hoofdstraat van Canggu en is maar 10 min lopen; de zon is al wel weer freaking hot 😮

Bij MOJO wordt ik zo lief ontvangen, iedereen vindt het leuk dat ik weer terug kom en iedereen herkent me ook. De fun zit er meteen in en na eindelijk een heerlijke douche te hebben genomen plons ik neer bij het zwembad.

Heeeeeee mensen die ik op Gili heb ontmoet zitten ook hier.  We lopen lekker door de straat, winkels in en uit en kletsen heerlijk over vanalles en niets 😂

Zodra het happy hour is ploffen we neer in een restaurant en zippen cocktails en kletsen gewoon alleen maar meer haha.

Omdat de laatste 3 dagen aangebroken zijn is het gewoon lekker chillen. Ik wil morgen nog scootertje huren en de omgeving nog eens checken, maar al mijn dingen die ik wilde doen zijn afgestreept en ik ga voldaan straks weer richting Nederland.

Na een hapje te hebben gegeten in een veels te duur restaurant (en tegenvallend eten), lopen we terug naar het hostel en spelen nog een spelletje jenga voor we ons kot op gaan zoeken.

Ik heb hier weer het bovenste bed maar ik vindt het nu wel meevallen. Het bed is stevig en goed in te komen dus lawaai maken is geen optie. Daarnaast slaap ik dan wel op een grote kamer naar ik lig er met nog 2 meiden ipv 8!

Slaap lekker lieve lezers!

20-10-2017

Sorry dat deze blog wat later is dan dat jullie van mij gewend zijn. Het is hier in Mojo zo chill dat ik lekker mijn ding doe en probeer zo relaxt mogelijk mijn laatste dagen vol te maken. MOJO is met zekerheid het leukste, fijnste en gezelligste hostel wat ik bezocht heb deze reis, en zoals iedereen zegt; je moet eindigen met het leukste!

Vandaag stap ik om 09:00 uur uit bed en plof in de lounge voor een lekker ontbijten. ik ga de pannenkoeken met banaan of de jogurt met fruit nog missen😢 maar het heerlijke ontbijt bevalt me wel en ik denk dat ik het in NL maar gewoon moet doorpakken om het weer als standaard op te pakken (ik wilde het nog wel eens vergeten)

In de loungeruimte verzameld ondertussen het halve hostel en de sfeer zit er al goed in. Iedereen van het personeel herkent me dus het kletsen gaat weer vroeg van start. Als dan de surfinstructeurs arriveren om de lessen op te starten zit de humor er helemaal in, ik heb de laatste keer zo met ze gelachen en genoten. Hun houding tegenover de gasten is geweldig!

Als het hostel weer beetje leegloopt maak ik me klaar en ga op zoek om een scooter te huren. Ik heb al mijn must sees van mijn lijstje gedaan maar ik wil gewoon nog effe in de omgeving hobbelen.

Een scooter vinden is nog lastig want ze zijn overal al uit verhuurd, maar ik vind er nog 1 in een steeg en hij is nog goedkoop ook 😉 Het verkeer hier is chaotischer als op Nusa lembongan en ik doe hier dan wel een helm op en blijf bij de drukke punten vandaan want heb echt geen zin om mijn reis af te sluiten met een ongeluk.

Om 13:00 uur ga ik effe terug naar het hostel en de surfgasten zijn weer terug. Zodra ik de drempel over stap spreken ze me al aan en binnen 10 minuten is besloten dat we met z’n allen lekker verder gaan hobbelen vanmiddag op de scooters en met z’n allen bier drinken, lekker eten en kletsen.

Het is ZO onwijs gezellig! (De mannen flirten er flink op los 🤣 ondanks dat ze allemaal getrouwd zijn; de Balinezen dan hé.. maar het is hier normaal om naast je vrouw nog een scharrel te hebben!) We bezoeken de leukste tentjes, drinken lekkere biertjes en hebben de grappigste gesprekken.

Sarah uit Duitsland (welke ik op Gili ontmoet heb) is ook mee. Ik heb onwijs toffe gesprekken met haar! We hebben hetzelfde gevoel over onze reis op onze eigen wijze.

Het klinkt misschien heel vaag voor iemand die niet mee was op mijn reis; maar deze reis was wat IK nodig had! Ik heb gedaan wat IK wilde, heb mezelf geconfronteerd maar ook zeker lekker laten gaan. Ik heb fijne en lieve mensen ontmoet maar heb ook lekker alleen gekeuteld. En sommige van jullie zullen denken; dat is toch boring? Of is toch eenzaam? Maar dat is het absoluut NIET geweest. Ik kom als een tevreden meisje richting NL, heb de rust weer gevonden die ik even kwijt was en ik ben zo onwijs tevreden met de manier waarop ik dingen heb gedaan.

Hmmm.. val beetje in herhaling misschien🙈 maar ik moet dat gewoon even verwoorden naar jullie! Er zijn zoveel vragen geweest, mensen maakte zich zorgen of stelde me de vraag waarom? Maar wat jullie in mijn blogs hebben gelezen is de pure waarheid en zoals ik het ECHT heb beleefd en ervaren! Ik heb ECHT ECHT ECHT genoten! Ik kom zondag weer jullie kant op en heb jullie volgers allemaal gemist en ben er aan toen om jullie weer te knuffelen, kussen, spreken en doen. Maar deze reis was mijn droom en die is uitgekomen!❤️

Oké genoeg emotalk.. back to de reis;

Als we terug rijden voor een welverdiende douche nemen we afscheid van de mannen en de rest. Sarah en ik gaan lekker met z’n 2e eten bij Poke Poke en ik eet werkelijk waar de lekkerste pokebowl EVER! (Chantal; sushi is er niks bij 🤣😉)

Het is nu 23:00 uur hier en ik lig weer lekker op m’n stapelbed en sluit de avond af met bellen met het thuisfront en filmpjes kijken.

Morgen nog 1 volle dag te gaan en ik ga wat souvenirs kopen en lekker zonnen aan het zwembad; althans dat is het plan🤣

Nog 1 blog te gaan en ik ben weer in NL.

Love jullie allemaal 😘❤️❤️❤️

1. Irma:
    20 oktober 2017
    Fijn dat je het zooooooo fantastisch heb gehad een goede reis terug😘😘😘
  2. Oma en opa Engels:
    20 oktober 2017
    San wat weer een prachtig verhaal we zijn blij voor jou dat alles zo goed verlopen is en dat je daar erg goed vermaakt met alle mensen uit alle landen prachtig we wensen je een fijne terug vlucht en dan horen wij het wel wij kijken daar naar uit groetjes uit Nijkerk het regent hier
  3. Fred:
    20 oktober 2017
    Lekker genoten, lekker je ding gedaan! Helemaal top. En zometeen thuis.... de volgende nieuwe uitdaging in je leven. Ga je snel weer zien. Save trip back.
  4. Saskia Engels:
    Leuk verhaal weer Sandra! Volg je hart, dat klopt altijd 🙏. Tot gauw 💋💋💋
  5. Astrid:
    20 oktober 2017
    Mooie herinneringen en nieuwe vrienden. Heerlijk om meegemaakt te hebben. En ook fijn om je weer terug te hebben 😉