The adventure started!

3 oktober 2017 - Canggu, Indonesië

Goodday mates, de enige echte eerste blog vanuit het mooie Indonesië. Lokale tijd als ik dit schrijf is 22:30 uur (16:30 bij jullie) en bijna tijd voor bed. Maar ik kan jullie mijn verhaal natuurlijk niet onthouden en ik ben zooooooo enthousiast 🙃

Laat ik beginnen bij mijn vertrek;

Chantal en mama hebben me weggebracht naar Brussel Zaventem en omdat ik al online was ingecheckt verliep het lekker vlot. Mama stond erop dat mijn backpack werd gesealed dus daar ging ik met mijn groene gevaarte #haha. Na een Starbucks koffie en een hele dikke knuffel (en een kleine traan🙁) was het tijd voor mij om te gaan. De douane was zo gepiept en ik heb lekker een halfuur gewacht voordat ik eindelijk het vliegtuig in mocht. Ik heb serieus mijn ogen uitgekeken naar het grote gevaarte, de luxe aan boord en de ruimte!!

Na een vlucht van 6,5 uur en een maaltijd later kwam ik aan in Dubai. Binnen merk je niets van warmte maar als je eenmaal om 23:00 uur (21:00 NL) buiten stapt en je een klap krijgt met 43graden is dat effe wennen. Met een bus werd ik naar hal B gebracht; wist je dat Emirates op Dubai gewoon 3 hallen heeft? En dat is 1 maatschappij. Ik had geluk; ik moest in hal B zijn en werd bij ingang afgezet en hoefde alleen maar 26 gates verder te lopen (alsnog 30min). Mijn bagage ging intern en dat scheelt zo enorm, even door douane en ik had wat tijd over om het thuisfront te contacten.

Na een goed uur wachten stapte ik in het volgende vliegtuig en deze was NOG groter en NOG luxer!! Ik zat naast 2 Balinese-Limburgse mannen dus je snapt dat ik goed gelachen heb maar ook handige tips heb gekregen. Op de vlucht van 9 uur  heb ik gelukkig 4 uur kunnen slapen en hoefde ik alleen wakker te worden voor de maaltijden.

Om 14:30 uur (08:30 NL) stapte ik uit op Denpasar airport en stond ik 1,5 uur in de rij voor een visum en mijn bagage. Gelukkig stond de chauffeur; Richi van Mojo met een bord op mij te wachten en kon ik alle reis stress loslaten want; ik was is BALI😊😊

Richi was super vriendelijk en stelde een hoop vragen maar gaf ook fijne uitleg en tips over het hele eiland. Ik heb werkelijk waar mijn ogen uitgekeken; al die geuren, kleuren, geluiden ze kwamen tegelijk op me af en ik kan moeilijk omschrijven hoe je je dan voelt. Ik was overdonderd en er gewoon stil van. Wat direct opvalt is de vriendelijkheid van de bevolking maar ook de enorme drukte in het verkeer. Overal scooters en auto’s en de chauffeurs drukken constant op de toeter.

Bij aankomst in Canggu heb ik ingecheckt bij MOJO SURFCAMP en zal ik tot 5 oktober verblijven en 3 ochtenden surfen. Ontbijt en avondeten inbegrepen en ik slaap op een gedeelde kamer; maar de stapelbedden zijn zo luxe.

Allereerst heb ik mijzelf opgefrist en ben ik een ATM gaan zoeken om geld te halen. Het was ondertussen 18:00 uur en ik had enorme honger 🙈 op het camp is een bar waar iedereen verzameld en waar je doormiddel van speciale kaarten uit mag kiezen wat je wil. Onder het genot van mijn burger legde ik contact met mensen die al aan tafel zaten: Mike en Pip uit Engeland vertellen hun verhalen en ik kan alleen maar aandachtig luisteren en krijg alleen maar meer zin in mijn eigen avontuur.

Na een goeie bodem te hebben gelegd lopen we me z’n 3e door Canggu en verkennen de buurt. Bij mini-market kopen we een Magnum red velvet (€0,51🤤) Canggu is heerlijk relaxt, overal klinkt reggea muziek en legt iedereen contact met elkaar. I’m feeling the surf-vibe allready!

Ondertussen 22:30 uur en voor Sandra is het tijd om te gaan slapen. Morgen gaat het wekkertje 06:30 uur en heb nog wat slaap ik te halen.

—————————————————————————————————

Goedemorgen, oh nee wacht! Jullie liggen nog in diepe slaap als mijn wekker gaat. Om 07:30 uur schuif ik vandaag aan voor ontbijt en maak ik kennis met de groep waarmee ik de komende dagen zal gaan surfen. Kesja (zwe) onze reisleider legt wat dingen uit en doormidden van een veiligheidsfilm word het gestart.

We rijden vandaag naar secret beach Nuka; WOW, zwart zand, de hoogste golven die ik ook gezien heb en er is NIEMAND te bekennen. Na een snelle uitleg en voorbeeld van de Balinese instructeurs trotseer ik het water en gaan we het gewoon proberen. Na 2 uur lang vallen en opstaan kan ik alleen maar lachen, het is zo zwaar maar ooooh zo leuk! Ik lach om mijzelf omdat ik weer even moet bedenken waarom ik dit eigenlijk ook alweer deed🤔🤔 ik ben zo’n oen maar ik blijf strijdlustig doorgaan!

Budda de fotograaf heeft foto’s gemaakt en aan de hand daarvan is te zien wat je kan verbeteren aan je techniek; niet mijn knieën gebruiken en sneller opstaan. Na de analyse ga ik samen met 2 Zweedse meiden (naam vergeten) en Kesja eten bij batulongbar. HEERLIJK! een verse smoothie met fruitsoorten die ik niet ken en een wrap gevuld met groente en kip.

Na de lunch komt er vrij snel hoofdpijn opzetten en ik denk dat het te maken heeft met slaaptekort en watergebrek en doormiddel van een powernap hoop ik er weer bovenop te komen. JEEEJ, time for burgers, taco’s, beer and tattoo’s. Bij DEUS café is het een speciale avond en als je 80.000 rupiah betaalt en snel bent komt je in aanmerking voor een gratis menu en een Balinese tattoo. Helaas ben ik niet snel genoeg maar enkele van de groep wel, ik kijk gezellig mee en beslis hierbij dat ik naar huis kom met een nieuwe tattoo😏

De avond is alweer bijna ten einde en de dag is echt voorbij geschoten. Ik heb het zo enorm naar mijn zin, ben super relaxed en de omgeving maakt me zo blij! Ik ga weer als een tevreden meisje slapen en ben benieuwd naar morgen!

Hoop dat dit niet teveel leesvoer is en dat jullie het leuk vinden om het te lezen. Ik wens jullie vanuit hier slaap lekker!

Big kisses😘😘

P.s. Ik ben omringd door Engelse, Australiërs, een verdwaalde fransoos, Duitser of Zweed. Maar ik spreek hele dagen engels; waar je mee omgaat wordt je mee besmet🙈

1. Tineke:
    3 oktober 2017
    wat een super leuk verhaal , je enthousiasme spat er van af, heerlijk. love you xxxx
  2. Jacolien:
    3 oktober 2017
    Geweldig om te lezen , veel plezier daar
  3. Oompie:
    3 oktober 2017
    Ha nichie. Mooi verhaal hoor. Fijn dat je van je reis genoten hebt en dat je het zo naar je zin hebt daar. Kan ook eigenlijk niet anders😃. Ik weet PRECIES hoe jij je voelde toen je al die eerste indrukken van Bali deed. in één woord GE WEL DIG. En ja. dat Dubai airport. gewoon mega. Ik ben jaloers😪. Nee hoor. Geniet er lekker van😜😜. And keep on writing girl.
  4. Oma Hierden:
    3 oktober 2017
    He san fijn dat de reis goed verlopen is en nu lekker genieten
  5. Cynthia:
    3 oktober 2017
    Super leuk om je ervaringen te lezen. Zo te lezen ga je het erg naar je zin krijgen.
    Geniet ervan💪🏽💪🏽💪🏽
  6. Jannie:
    3 oktober 2017
    Heb eindelijk relaxt . Veel oefenen en zoals we thuis van kleins af aan gewend zijn " met vallen en opstaan wordt je groot en aldoende leert men" doe je het onwijs goed. Mijn stoere meid in haar eentje en je kaan het. Wij dames hebben de "ballen" san en gewoon gaan met die banaan. Geniet ervan this is once in a livetime experians?? Veel plezier pas op maar vooral geniet. Maar zo te horen gaat dat wel
    Lukken. Nu nog duiken en het is helemaal
    top💋💋💝😘
  7. Fred:
    3 oktober 2017
    Wat een geweldig verslag, zit er gewoon van Telfort genieten. Kijk alweer uit naar het volgende hoofdstuk. Geniet ervan, en foto's kan je nooit genoeg maken
  8. Saskia Engels:
    3 oktober 2017
    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik kijk er naar uit om de rest van je verslag te lezen! 💋 Geniet er van!!! 🙏
  9. Lisanne:
    Lieve grote nicht

Wat fijn te lezen dat je reis zo goed is gegaan. En wat ben ik trots op je dat je dit durft! Ik ben nu al een groot fan van je schrijvers blog. Heeel veel succes daar en have fun!
  10. Lineke wessel:
    3 oktober 2017
    Gaaf om je zo te volgen Sandra.
    Klinkt allemaal super leuk, en wat fijn dat je reis vlotjes verlopen is. Plezierig nog.
  11. Astrid:
    4 oktober 2017
    goed te horen dat je goed bent aangekomen. Geniet ervan en schrijf jij maar lekker veel hoor, wij lezen wel.
  12. Papa:
    5 oktober 2017
    Schat, de reis van je leven, en ik ben zo trots op je...
    Geniet met iedere ademhaling van je reis, van je ervaringen.....xxxx papa